9 Temmuz 2014 Çarşamba

Tarryn Fisher - Fırsatçı (The Opportunist - Love Me with Lies 1)


Kitap Adı: Fırsatçı
Yazarı: Tarryn Fisher
Orijinal Adı: The Opportunist
Yayınevi: Aspendos
Sayfa Sayısı: 316
Puanım: 7.8
 Kalbini sadece bir kez verebilirsin; ondan sonraki her şey ilk aşkının peşinden gelir.



Her fırsattan istifade etmesiyle bilinen sivri dilli Olivia Kaspen, akılsızca çekip gitmesine izin verdiği eski erkek arkadaşı Caleb Drake ile şans eseri karşılaşınca kendisini ilk aşkıyla ikinci bir şans isterken bulur. 


Caleb'ın hafızasını kaybettiğini öğrenen Olivia, onu geri kazanmak için ne kadar ileri gidebileceğine karar vermelidir. Ancak gerçek kimliğini ve kötü geçmişlerini gizli tutmaya çalışan Olivia'nın en büyük engeli Caleb'ın kurnaz yeni kız arkadaşı, Leah Smith'tir. 
Böylece bu iki hırslı kadın arasında kendilerini hatırlamayan bir adamı elde etmek için girdikleri vahşi bir mücadele başlar. Ama çok geçmeden Olivia, bir zamanlar kendisinin olanı almak için savaşırken yalanlarının sonuçlarıyla yüzleşmek zorunda kalır. 



Peki, aşk her şeyi affeder mi?
(Tanıtım Bülteni)


  Kitap şu şekilde başlıyor; "Benim adım Olivia Kaspen ve ben bir şeyi seversem onu hayatımdan söküp atarım."
 Baş karakterimiz Olivia, kendini sorunlu olduğuna inandırmış biri. Kendine hiçbir şeyi sevme izni vermiyor. Taş kalpli olmak için çaba harcıyor... Okuduğu üniversitede Caleb adında zengin, yakışıklı, çapkın ve popüler çocuk kalbini kazanmaya çalıştığı zaman da kendine bunun için izin vermez. Yıllar sonra Olivia eski sevgilisi Caleb'i kendi bölgesinde görünce tepesi atar ve yakınına gider. Fakat Caleb'de farklılıklar vardır. Hafızasını kaybetmiştir. Hiçbir şey hatırlamamaktadır.
 Caleb'i hala deliler gibi seven Olivia için bu harika bir fırsattır fakat Olivia bir Fırsatçı mıdır? Caleb için ne kadar ileri gidebilir? Eski alışkanlıklarından vazgeçebilir mi?

Uyarmadı demeyin buradan sonra spoilerlar havada uçuyor...


 Olivia Kaspen'e çok benzeyen birini tanıyorum...
 Fırsatçı yönüne değil, çünkü benim tanıdığım sonuna kadar giderdi, intikamcı ve taş kalpli yönüne benziyordu. Bu insanlar hiçbir zaman tam olarak mutlu olamazlar. Bir şeyleri sevmemek için her zaman bahaneleri vardır. Ben taş kalpliyim ya da ben mutsuzum da bu bahanelerden biridir. Her seferinde de "Acaba kendime sevme izni verseydim nasıl hissederdim?" diye düşünerek kendilerine işkence ederler. Kaybettiklerinin peşine gidip geri aldıklarında yine o şeyden kaçarlar. Mutsuz olmayı bir çeşit kokain gibi içlerine çekip daima farkındalık içerisinde olurlar. Bu insanlara bulaşmayın, kendilerini içten içe vampir misali emip kuruturlarken aynı zamanda kara delik gibi sizi de içine çekip mahvederler.
 Neyse işte Olivia böyle sorunlu bir karakterdi. Caleb de rahip değildi. Çok şerefsizdi bence. Ortada bir suç varsa Caleb son yaptığıyla Olivia'nın suçunun hepsini emip bitirdi...
 Kitabı çok ama çok sevdim. Olivia'nın kızıl kafadan bahsetme tarzı çok iyiydi. Nedense kızamadım Libby'ye. Seve seve dövmek istedim biraz... Çok gerizekalı ama çok da tatlı bir kızdı.
 Kızıl kafalı salağın kafa derisine ağda yapmak istiyorum... Leah kızım elime bir düşsen. Var ya bittin sen.


Alıntılar

Benim adım Olivia Kaspen. Ben bir şeyi seversem onu mutlaka hayatımdan çıkarırım. Bilerek değil... ama bilmeyerek de değil.

“Sadece acil durumlar için,” demişti bana göz kırparak.
“Gizli cep telefonu numaramı kötü amaçlı kullanma.”
Numarasını almadan önce sadece bir saniye tereddüt
etmiştim. Roma’da yalnızdım. Ona ihtiyacım olabilirdi.
“Noah, ben Olivia,” dedim telefona.
“Geleceğini söylemeyeceksen seninle konuşmak istemiyorum.”
“Geliyorum,” dedim gülerek.

"Bir anlamda o kadar çok yol katettim ki ne diyeceğimi bilemiyorum, seni o kadar çok seviyorum ki ve sana daha söyleyemediğim o kadar şey var ki. Beni sevme şeklinden çok korkuyordum, Caleb.
Her şeyi değiştirdin. Seni kaybetmekten çok korkuyordum ki seni kaçırmak için gücümün yettiği her şeyi yaptım. Eğer ben yapmasaydım eninde sonunda benimle vaktini harcadığını fark edeceğini ve beni her halükarda bırakacağını düşünüyordum. Seni özlüyorum. Yo, sadece özlemiyorum kalbim her gün senin yokluğundan dolayı acıyor. Yaptıklarım için çok üzgünüm... Her biri için. Lütfen, lütfen beni unutma, çünkü bunun olasılığı bile her şeyden çok canımı yakıyor."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder